Landgoed Salentein

Zo maak je de mooiste trouwkaart

Je bent ten huwelijk gevraagd. Hoe gaaf is dat? Gefeliciteerd! Tijd om voorbereidingen te treffen. Ons advies; neem overal lekker de tijd voor; Het is zo leuk en als het goed is doe je het maar een keer in je leven. Als de trouwlocatie is vastgelegd, de bruidsjurk is uitgezocht ga je natuurlijk over de trouwkaart nadenken. Een trouwkaart valt zo 6-8 weken bij de gasten op de mat. En vanaf dan is het feestje eigenlijk al begonnen. Maar waar moet je nou precies op letten bij het uitkiezen/ maken van een trouwkaart. Wij gaan je dat hieronder vertellen.

De stijl;
De stijl en ontwerp zijn gelijk ook de leukste delen om mee bezig te zijn. Welke stijl past bij jullie? Als je het nog niet precies weet, laat je dan inspireren op Pinterest. Hebben jullie een bepaald thema of kleur in gedachte? Dan is het wel zo leuk om met de kaart een eerste signaal uit te stralen. Of wat dacht je van een illustratie van jullie zelf op de trouwkaart. Bij Love is Magic vind je hierover meer informatie. Kies je voor chique en strak of juist voor los en Bohemian? Het belangrijkste is dat de kaart bij jullie past en dat de gasten jullie in de kaart herkennen.

Maak onderscheid tussen dag en avondgasten
Op je huwelijksdag zijn er een aantal gasten die de hele dag uitgenodigd zijn en een aantal gasten die bepaalde momenten uitgenodigd zijn. In dat geval kan je ook kiezen voor twee aparte kaarten. De vormgeving blijft hetzelfde, maar de informatie pas je aan het type gast aan. Zo krijg je een speciale kaart voor je dag- en avondgasten. Een andere optie is een inlegvel. Op het inlegvel geef je wat extra informatie aan je daggasten. De trouwkaart kan je dan voor alle gasten hetzelfde houden en dat is wel zo handig.

Het is één van de ongeschreven etiketten voor het gebruik van trouwkaarten; De bruid gebruikt haar eigen meisjesnaam op de trouwkaart.  Het zorgt ervoor dat geadresseerden direct weten van wie de kaart is.

Belangrijk is dat de kaart van complete informatie voorzien is!

Hoe beter de informatie op de kaart, hoe minder vragen. Deze informatie mag niet ontbreken;

  • Jullie namen
  • De namen van de ontvanger (s) (wil je iemand de mogelijkheid geven om een gast mee te nemen, gebruik dan ‘Miranda Kieft  + Gast’)
  • De trouwdatum, tijdstip, beknopt draaiboek.
  • Adres van de locaties of verschillende locaties
  • Contactgegevens van de ceremoniemeester
  • Vraag om reactie bij afwezigheid.

Dan zijn er nog een aantal zaken die je wel kunt vermelden op de kaart, maar niet noodzakelijk zijn;

  • Een gedichtje of een quote
  • Eventuele dresscode
  • Kadotip
  • Routebeschrijving
  • Een tip is; maak je kaart kort en krachtig. Zo komt de kaart de jullie met veel zorg en liefde hebben uitgezocht het best tot zijn recht!

Planning
Begin vroeg genoeg met het uitzoeken van de trouwkaart. Als je zo’n vier maanden voor het huwelijk begint, heb je voldoende tijd en geen stress. Je moet er natuurlijk eerst achter komen welke stijl bij jullie past. Dan ga je opzoek naar een vormgever die dat voor je kan realiseren.

Eenmaal gevonden komt daar vervolgens nog de concept- en ontwikkelfase bij. Er volgen nog een aantal correcties en je bent zo een paar weken verder.

Als laatst willen we jullie nog een aantal praktische tips meegeven;

  • Bestel zo’n 10% meer trouwkaarten dan je nodig hebt.
  • Bestel gelijk bedankkaartjes; dit bespaart je geld
  • Vergeet je trouwkaart niet voldoende te frankeren. Mocht je ceremoniemeester (zonder jullie afweten!) wat extra’s in de kaart plaatsen, houd dan rekening dat de kaart zwaarder gaat wegen, en er dus meer postzegels op moeten.

 

Nieuws

Het huwelijksdiner

16 oktober 2017

Het eerste diner als man en vrouw moet goed gevierd worden natuurlijk. Voordat je de keuze maakt voor het diner, is het handig als je weet wat welke term nu precies inhoudt. Zo wordt de keuze makkelijker omdat jij natuurlijk het best weet wat bij jullie en jullie gasten past. Sit-down dinner (uitgeserveerd diner) Een […]

Lees verder

De vergadertrends van 2017

12 oktober 2017

Ook in 2017 veranderen de trends voor het organiseren van een vergadering, meeting of event. Wat centraal staat voor veel opdrachtgevers is  ‘beleving’. Het event moet plaatsvinden op een inspiratievolle en unieke locatie, dit draagt voor veel bedrijven bij aan het succes van de bijeenkomst! Een aantal vergadertrends op een rijtje; 1. De natuur in! […]

Lees verder

Teambuilding

31 augustus 2017

Het bouwen van een team, teambuilding, is een trend. Je hoort het steeds meer en dat is niet zonder reden. Het zorgt namelijk voor een positieve flow in je onderneming. Werknemers worden hierdoor enthousiast en gemotiveerd. Het zelfvertrouwen groeit. Gemotiveerde collega’s, de neuzen dezelfde kant op en een goed teamgevoel onderling, dat is het doel […]

Lees verder

Restaurants

Bijeenkomsten

Trouwen

Activiteiten

Schrijf je in op onze nieuwsbrief